Był doboszem na defiladzie.
Zagrał na werblu apel poległych i harcerskie sygnały: baczność, spocznij, zbiórka, marsz.
Wybił na werblu rytm znanej piosenki.
Wykorzystał grę na werblu w czasie ćwiczeń musztry w swojej drużynie lub nauczył gry na werblu przynajmniej czterech harcerzy.
Przygotował werbel do gry i właściwie go przechowuje.
Grał na fanfarze i sygnałówce solo i w zespole.
Pełnił funkcję trębacza na obozie lub biwaku.
Zagrał sygnały harcerskie: baczność, cisza nocna, marsz, posiłek, alarm.
Nauczył gry na fanfarze lub sygnałówce dwóch harcerzy.
Gra dobrze przynajmniej na jednym instrumencie; wygrał melodię na innym wybranym instrumencie.
Brał udział w przygotowaniu imprezy harcerskiej organizując orkiestrę.
Nauczył zastęp lub drużynę nieznanej piosenki na podstawie zapisu nutowego,
Zorganizował w drużynie naukę piosenek akompaniując na instrumencie.
Występował przynajmniej trzy razy na ognisku, kominku, itp.
Przygotował strój i rekwizyty do wykonywanej przez siebie roli.
Wykonał scenkę pantomimiczną.
Przygotował z zastępem inscenizację utworu.
Powiedział z pamięci wiersz na kominku lub uroczystości harcerskiej.
Był na przedstawieniu w teatrze.
Wykonał różne rodzaje lalek (pacynki, "na patyku", "jarzynki", "marionetki").
Przygotował z zastępem przynajmniej jedną rolę i poruszał lalkami.
Urządził scenę, przygotował dekorację lub założył instalację oświetleniową.
Wywołał w czasie występu efekty dźwiękowe (deszczu, burzy, jadącego pociągu, itp.).
Wystąpił w teatrzyku cieni.
Przygotował i zaprezentował publicznie (w szkole, domu dziecka, itp.) przedstawienie teatralne lub wieczór poetycki - wybrał lub opracował scenariusz, dobrał teksty, wybrał aktorów i przydzielił im role, dobrał muzykę , ustalił charakteryzację, kostiumy i dekoracje, przeprowadził próby itd.
Przygotował i zrealizował inscenizację bajki dla dzieci.
Wykonał samodzielnie charakteryzację, kostium lub rekwizyt.
Nauczył młodszych recytacji lub wykonywanych kostiumów.